Bireysel İnternet Hesaplama Aracı İletişim Formu Hemen Başvur

FATCA /CRS

FATCA Nedir?

Yabancı Hesapların Vergi Uyumu Yasası (Foreign Accounts Tax Compliance Act - FATCA) 18 Mart 2010 tarihinde ABD (Amerika Birleşik Devletleri) Hazine Bakanlığı ve Milli Gelirler Dairesi (IRS) tarafından yayımlandı. Yasaya ilişkin yükümlülükler ise genel olarak 1 Temmuz 2014 itibarıyla başladı. Söz konusu yasa ile, ABD vatandaşı ve/veya ABD vergi mükellefi (mükelleflikle ilgili detaylı bilgi için tıklayınız) olan gerçek ve tüzel kişilerin, gelir ve varlıkları üzerindeki ABD kaynaklı vergilendirmeden kaçınmasının önlenmesi ve şeffaf, izlenebilir bir vergi sistemi tesis edilmesi amaçlanıyor.

FATCA mevzuatına uyum kapsamında ABD ile diğer ülkeler arasında karşılıklı bilgi değişimini öngören ikili anlaşmalar imzalandı. Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti arasındaki “Genişletilmiş Bilgi Değişimi Yoluyla Vergi Uyumunun Artırılması Anlaşması” 29 Temmuz 2015’te imzalanmış, 16 Mart 2016 tarihli Resmi Gazete’de Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin anlaşmayı onayladığı, 5 Ekim 2016 tarihli Resmi Gazete’de Bakanlar Kurulu’nun anlaşmayı onayladığı yayımlanmıştır.

FATCA mevzuatına istinaden ABD ile FATCA Anlaşması imzalayan ülkelerdeki finansal kuruluşların, ABD vatandaşı ve/veya ABD vergi mükellefi olabilecek müşterilerini belirlemeleri ve bu müşterilerin hesap bilgilerini T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı’na (GİB) yıllık olarak bildirmeleri gerekmektedir.

Garanti BBVA Emeklilik olarak FATCA mevzuatı kapsamındaki sorumluluğumuz

Garanti BBVA Emeklilik olarak, gerek ulusal gerekse uluslararası alandaki tüm yasalara ve diğer düzenlemelere, yerel mevzuatın izin verdiği ölçüde uyum sağlamaya azami özen gösteriyoruz.

FATCA mevzuatı kapsamında,

o Türkiye dışındaki ülkelerde vergi mükellefi olan (ülke bazında vergi mükelleflik kuralları için tıklayınız) müşterilerimizi düzenlemelerde yer alan durum tespiti yükümlülüklerine uygun olarak belirlememiz,

o Müşterilerimizden gerekli bilgi ve belgeleri temin etmemiz o Bildirim kapsamına girdiğini tespit ettiğimiz müşterilerimize ait hesap bilgilerini yıllık olarak Gelir İdaresi Başkanlığı’na iletmemiz gerekiyor.

Bu doğrultuda, diğer tüm emeklilik şirketleri gibi biz de, müşterilerimizden FATCA mevzuatı kapsamındaki durumlarını teyit etmek amacıyla, bazı bilgi ve belgeleri talep edebiliriz.

Detaylı Bilgi

Uyarı: FATCA mevzuatı ile ilgili olarak müşterilerimiz için hazırlanan bu sayfa sadece bilgilendirme amaçlıdır. Bu bilgiler, yetkili otoriteler (T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı, ABD Gelir İdaresi-IRS) tarafından yayımlanan ve yayımlanacak olan düzenlemelere, duyuru ve rehberlere bağlı olarak güncellenecektir. Garanti BBVA Emeklilik olarak, müşterilerimizin Türkiye dışındaki ülkelerdeki vergi yükümlülükleri ve karşılaşabilecekleri olası vergi yaptırımları konusunda detaylı bir değerlendirilmede bulunamıyor, yönlendirme ya da danışmanlık hizmeti sunamıyoruz. Bu nedenle, FATCA mevzuatı ile ilgili daha detaylı bilgi ve tavsiye almak için, profesyonel bir vergi danışmanı ile irtibata geçilmesini öneririz.

CRS Nedir?

Ortak Raporlama Standardı (Common Reporting Standard – CRS), kapsamındaki ülkelerin karşılıklı yapacakları bilgi değişimi ile vergiden kaçınmayı önlemeyi ve vergiye tabi gelirleri kayıt altına almayı amaçlayan bir düzenlemedir. Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (The Organisation For Economic Co-Operation And Development – OECD) tarafından 13 Şubat 2014’te “Common Reporting Standard” adı altında kamuoyu ile paylaşılmıştır. 21 Temmuz 2014’te CRS mevzuatının nasıl uygulanacağının açıklandığı doküman (Standard for Automatic Exchange of Financial Account Information in Tax Manners) yayımlanmıştır. CRS mevzuatını uygulamayı taahhüt eden 100’ü aşan sayıda ülke bulunmaktadır ve Türkiye de bu ülkelerden biridir.

Türkiye’de CRS mevzuatının uygulanmasına ilişkin olarak, T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından 21 Nisan 2017 tarihinde “Finansal Hesap Bilgilerinin Otomatik Değişimine İlişkin Çok Taraflı Yetkili Makam Anlaşması” imzalanmış ve Mukimlik ve Durum Tespitine İlişkin Kılavuz oluşturulmuştur. Başkanlık bu kılavuzu kurumun veri gönderim sistemi BTRANS’ta yayımlamış ve Türkiye’deki finansal kuruluşlara bu kılavuzda açıklanan CRS kapsamındaki yükümlülüklerin 1 Temmuz 2017 itibariyle uygulamaya alındığını resmi yazı ile bildirmiştir.

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından; Almanya, Hollanda, Belçika, Avusturya, Fransa, İsviçre gibi ülkeler anlaşma imzalayan ülkeler arasında yer almalarına rağmen, Türkiye’nin 2020 yılı bilgi değişimi uygulamasına dâhil edilmemiştir. Dolayısıyla adı geçen ülkelerde mukim kişilerin Türkiye’deki finansal hesaplarına ilişkin olarak söz konusu ülkelere 2020 yılında bilgi paylaşımı yapılmayacak olup, sonraki yıllara ilişkin değerlendirmeyi yine Gelir İdaresi Başkanlığı yapacaktır.

Konu ile ilgili olarak, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından bir rehber hazırlanmış olup, uygulamaya ilişkin detaylar ve 2019 yılına ilişkin 2020 yılı sonuna kadar bilgi gönderilecek 54 ülkenin listesi rehberde yer almaktadır. Söz konusu rehbere aşağıdaki linkten ulaşılabilmektedir:

Gelir İdaresi CRS Rehberi

Raporlamaya konu olan finansal hesaplar hangileridir?

    • Mevduat hesapları
    • Saklama hesapları
    • Ortaklık ve borç ilişkisi menfaati
    • Nakdi değer sigorta sözleşmeleri
    • Düzenli ödeme sözleşmelerine ilişkin finansal bilgiler paylaşılacaktır.

Not: Bireysel emeklilik sözleşmeleri raporlama kapsamı dışındadır.

Garanti BBVA Emeklilik olarak CRS mevzuatı kapsamındaki sorumluluğumuz

Garanti BBVA Emeklilik olarak, gerek ulusal gerekse uluslararası alandaki tüm yasalara ve diğer düzenlemelere, yerel mevzuatın izin verdiği ölçüde uyum sağlamaya azami özen gösteriyoruz.

CRS mevzuatı kapsamında,

o   Türkiye dışındaki ülkelerde vergi mükellefi olan (ülke bazında vergi mükelleflik kuralları için tıklayınız) müşterilerimizi düzenlemelerde yer alan durum tespiti yükümlülüklerine uygun olarak belirlememiz,

o   Müşterilerimizden gerekli bilgi ve belgeleri temin etmemiz

o   Bildirim kapsamına girdiğini tespit ettiğimiz müşterilerimize ait hesap bilgilerini yıllık olarak Gelir İdaresi Başkanlığı’na iletmemiz gerekiyor.

Bu doğrultuda, diğer tüm emeklilik şirketleri gibi biz de, müşterilerimizden CRS mevzuatı kapsamındaki durumlarını teyit etmek amacıyla, bazı bilgi ve belgeleri talep edebiliriz.

Detaylı Bilgi

Uyarı: CRS mevzuatı ile ilgili olarak müşterilerimiz için hazırlanan bu sayfa sadece bilgilendirme amaçlıdır. Bu bilgiler, yetkili otoriteler (T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı, Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü-OECD) tarafından yayımlanan ve yayımlanacak olan düzenlemelere, duyuru ve rehberlere bağlı olarak güncellenecektir. Garanti BBVA Emeklilik olarak, müşterilerimizin Türkiye dışındaki ülkelerdeki vergi yükümlülükleri ve karşılaşabilecekleri olası vergi yaptırımları konusunda detaylı bir değerlendirilmede bulunamıyor, yönlendirme ya da danışmanlık hizmeti sunamıyoruz. Bu nedenle, CRS mevzuatı ile ilgili daha detaylı bilgi ve tavsiye almak için, profesyonel bir vergi danışmanı ile irtibata geçilmesini öneririz.

Saygılarımızla,

Garanti BBVA Emeklilik

Garanti BBVA Emeklilik, sadece ilgili mevzuatın gerektirdiği yükümlülükleri yerine getirmekle yükümlü olduğu için yalnızca bilgilendirme amaçlı olarak hazırlanan bu sayfada yer alan herhangi bir hatadan veya noksandan sorumlu tutulamaz